19 Mayıs 2024 Pazar

Eksik Sone

Telefat her dediğim laf, edemezsin itimat
Göremezsin sana hiç sevgimi ettim mi itiraf?
Diyebildim mi çıkıp karşına dümdüz bir surat
İle gönlümde duran şeyleri? Hayır, hep güzaf!

Telefat her dediğim laf ki sağırsın bana sen;
Si hafifsin bedenince, si ağırsın bana sen;
Bana ihsan, bana ilham, ve kahırsın bana sen;
Bana mülhim ve de mülhem ki satırsın bana sen!

Döneceksin yine bir gün, ışıyorken batıdan
Telefat sözleri artık duyacaksın doğudan.



    Çok uzun süre tuttum bunu bir kenarda ama yok, belli ki ilk kıtanın çiğliğini pişirecek takatim yok ne de bir kıta daha ekleyip eli yüzü düzgün bir İngiliz usulü soneye çevirebileceğim bunu. Ama bu vezni o kadar seviyorum ve ikinci kıtayı o kadar eğlenceli buluyorum ki paylaşılmaması da yazık değil mi yani? 

    Son ikiliyi başka bir şiirde kullanıp kendime nazire yazarsam da hiç şaşırmayın, hehe.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder