8 Ağustos 2018 Çarşamba

Halk ve Helak


Er olsun olda efkâr bulunsun
Sûret u dimağ haktan kurulsun

İsmal hele şimdi Vurgun denil
Cümle deryâ sana toprak değil

Kopsa ayağın elden düşürme
Âb şarab bilme dost meclisinde

Yanda sen yanda Sultan-ı Yegah
Ağla şiirle anlat tâ sabah

Bimana hayat biçare dünya
Ne tutar bizi ezmalihülya

Koca cihanda bir küçük kürdan
Eşini arar durur durmadan

Buldun mükafat bir kısa ömür
İnsan hiçten gelir hiçe ölür

Şaraptaki hak göründü bana
Mest oldum ondan sanarsın dünya

Erkin acun ile esrik mecnun
Aynı bağsızlık herkes nâmemnun

Bir serdar gerek hükümdar-ı âlem
Der cühela müdam varız madem

Var var olsun da yokken n'olacak
Yoktan var olan vardan yok ol'cak

Yoku varlayan da yoktan gerek
Nedeni nedene neden gerek

Neden neden neden diye ağla
Ben ve ben ve ben duyulur arşta


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder