23 Mart 2023 Perşembe

Kaybediş

    Yenilmiş bir şairim. Yoksa "yenilmiş şiirlerin şairi" veya "yenilmiş birinin şiirlerinin şairi" falan mı demeliyim; gerçekten bilmiyorum, ve tüm cerbezemle afili laflar sıkmaya dahi kabiliyetim olmayacak derecede bilmiyorum. Bilmediğim topraklarda atılan tüfeklerin savaşına çağırılmış ve bu korkuyla polisten kaçar olmuş gibi hissediyorum. Her gün uzuyor savaş, şiddetleniyor seferberlik ve dolayısıyla büyüyor suçum. Belki daha erken teslim olsaydım sadece bir dayak yerdim garnizonumda, insanlar alay ederlerdi korkaklığımla ve işte bu kadarıyla kalırdı cezam. Fakat sündürmemle seyrelmedi bu ceza; zaman geçti, beklentiler kokuştu, insanlar öldü ve işte artık adım yazıyor lanetli listelerde. Çekebilir tetiklerini jandarma, benim bir mavzer gizli olmayacak cebimde. 

    İşte bunlar da, çoğunun tarihini bilemediğim, kaybediş şiirleri:



Tüm şımarıklığımla mağrurum aşkımdan,
Öyle sanıyorum ki dünyanın sonunda dahi sevebilirim.


***


Kovulmam yakındır insaf et
Biraz oturup soluklanayım
Çatma kaşlarını kerem et
Gördüklerime doyayım

    Alakanı çalacak oldu diye müezzine, Allah affetsin, ilkin iyi sinirlendim. Sonra refikamdan haber verir sanıp mükemmelen keyiflendim. 
    Sen şimdi dik kulaklarınla nöbet tutuyorsun ya tehlikemden, işte iki ettik, gönen


***


Sığmıyor hayalin hayalime


***


Yağmurlu ve güneşli yollar var hürriyete
Korkma, merhamet ara gözlerinde
Kendi bakışından asla eksik etme
Islak saçlarla ve şefkatle yürünmeli.

Yağmurlu ve güneşli yollar var hürriyete 
Tak şemsiyeni beline
Başımız dik ve omzumuz düşük; yine de 
Gözümüz kamaşık.


***


Ben sokakta titrerken Fars kızı
Sen bu hâli rikkatle izlemektesin
Korkma yüksek sesimden
Sen o lisanı benden iyi bilirsin


***


Aramızda birkaç katla
İzolasyondan, demir bir kapandan
Sokağın tantanasından, yüksek bakışından
Çok, çok daha fazlası var, Fars kızı.

Bende olmayan ne sihre sahipsin?
Pençelerin daha mahir, sıçraman daha usta
                                                            kabul
Fakat ben de tırmanırdım şu birkaç katı
Sihrin ne keskin bakışlarında
                                söylesene İranlı!
ki dört kolla sarılırsın gözlerinin değmediğine.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder