3 Kasım 2023 Cuma

.

İskelede buldum onu sonunda
Bedeninden sağlık sızıyordu genç yaşında
Kıpırdamadan içinde büyüdüğü denizi seyrediyordu
                                    ve içinde seyredenleri
Öyle bir denizde seyrediyorlardı ki
                                    sahilinde o
                                                arkasında ben
Elimi omzuna koydum, biliyordun tanındığımı
Değişmedi hiç duruşu
Biliyordum hazır olduğunu
"Korkma" dedim sesimin titreyişini gizleyerek
Gizlediklerime güldü
İzledim iplerle olan samimiyetini
Halat ber halat, yersiz bir talakat
Bildiği dilden mırıldandım dualarımı
Bu kayığa yersiz o düğüm, ilişmiyorum selasetine
Hâlâ konuşmadı hiç, herkes kendi işinde!
"Yeter açıldığımız, artık dönme vakti"
"Belki Babil'de" dedi
"Dişlerinle söyle" dedim "Titrek dişlerinle!"
Azamız maruz yalnız soğuğa
Konuşsak dilimizde korlar, konuşmasak batında
İki mısralık söyledim, mevsim uygun değildi artık
Faş edecek oldu sırlardan o da
                                yok fakat öylesi bünyesinde
İki oktav sustum, tanımıyoruz artık suları
"Korkma" dedim "yeni bir şey yok
"Tut nefesini
"Zaten çıtırdayacak kaburgaların
"Bu cebre yıllarca nasıl dayandın?"
"Kapat gözlerini, görüşünde gerçekler kalsın"
Dalgaların telatumunda duyuyorum yalanlarımı
Dibe doğru ilk kulacı ben attım!
Yarışıyoruz artık beni hızla takip etmesiyle
Hızlanıyor nabzımız çocuk gibi, işte yine oyundayız
Hayır, tek taraflı bir fesih bu, isterse damarlarımızdan gelsin
                                                isterse kan akışımdan işiteyim
                                                yalanları artık duyamayız
Yakaladı sonunda bileklerimden
Göz göze geldik son anda
Yanaklarımızda koşuşkan veletlerin kızıllığı
Ve ciğerlerimizde nabeca tuzla
Huzurla kısıldı göz bebeklerimiz, etrafı kızarırken
Tebessümünün kıvrımından aldım cevabımı:
                                            "Belki Babil'de"
Sonra nabzımız azalıp hareketimiz yavaşlarken
Dudaklarımızdan son kabarcık kurtulduğunda
Açıldı birden gözleri!
Dehşetle,
Esefle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder