6 Temmuz 2023 Perşembe

Gezgin bir Varyasyon

Şehirler ve lisanlarca iltifatlar aradım sana
Hiçbiri gündelik pisliklerden ari değildi
Kızım okuldan gelecek de ona yetişmem gerekmiş gibi bir aceleyle
fakat kazandığım parayı da hak etmek için dip bucak sanki
Ne de çok uğraştım onları temizlemeye
Anıtlar ve saraylar boyunca iltifatlar aradım sana
Fakat ne mümkündü ne lazım, sanırım sonunda anladım,
ak ü pak iltifatlar değil,
Ayağımdaki çamur, avucumdaki tozda bulsam gerek iltifatları 
ve kirli sakalım saklasın kalkık kaşlı gülüşümü.



***


    Bu çok açık ki benim aklımda tekrar edip durmakta olan bir motifin tecrübelerinden biridir. Neyden ne kadar utandığımdan emin değilim henüz. Eğer arsızlığım tutarsa bunları bir "Arayış Şiirleri" başlığı altında toplamak mümkün. Bach'tan bu derece doğrudan etkilenmiş olmam 21 yaşında henüz kocayıp karımadığımı hissettirmesi açısından memnuniyet verici. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder