23 Kasım 2022 Çarşamba

Tesadüf Şiirleri

     Evet, kaynatasızlar, Bebek'ten benzin, Kadıköy'den puro bulup iki şiir okudum, yarım tane de yazdım. Aşiyan'a tesadüf edince utandım kendi yazdıklarımdan, o yüzden bugün iki yarım şiir okuyacağız Fikret'ten. Türkçe'den Türkçe'ye tercümeye elim varmadığı için sadece "önemli" kısımlarını alacağız fakat şiddetle tavsiye ederim bu Tesadüf şiirlerinin tamamını okumanızı:


İkinci Tesadüf
...
...
Sema bulutlanıyorken, onun civarımdan
Güzarı böyle soğuk bir yabancı tavrıyla
Bütün kararımı kafi görünürdü tadile...

Dedim ki: "İşte hakikat bu, hep kusuru yalan;
"Değil garam-ı heves-perverane mutadım,
Bu didelerde, fakat, bir nigah-ı aşk aradım!"

    İçinizden lügatsız olanlar için: "Etrafımdan böyle bir yabancı gibi geçmesi bütün fikrimi değiştirdi. Dedim ki 'Senden başkası yalan. Öyle hoppa bir âşıklık alışkanlığım yoktur ama o gözlerinde bir parça sevgi aradım, inan!'" diyor kabaca. Şahsi hezeyanlarımı derc etmeden önce bir yarım şiir daha:


Son Tesadüf
...
...
Önümde birden ufuk sanki inşikak etti:
Refiki bir sarışın gence ittika ederek
O geçti: Süslü, şetaretli, nazlı, şuh, melek!

Evet, o geçti, o hem bakmadan geçip gitti;
Güneş de, şimdi açılmış ufukta hande-nüma,
Eder gibiydi uzaktan benimle istihza...


    Okuyucuları zorlamamak için arz etmediğimiz bu şiirin ilk kısmınında Fikret, bizim merhametimize hiç tenezzül etmeyip müthiş bir eylül manzarası çiziyor. Hakikaten asırlık bir aşkla ve genel olarak hissiyatla böylesi bir paralellik kurması kendi hayat-ı âşıkamın, hem kendi ünikliğime halel getirmesi hem de yalnızlığıma deva olması hasebiyle emsalsiz bir tedhiş sebebi. 


    Bu kadardı. Belki başka şairlerden parçalar koymaya ve hakkında iki kelime etmeye devam ederim ara ara ama ya beğenmiyorum şiirleri ya da beğendiğimde hasetim mani oluyor paylaşmama. Buluruz bir orta yolunun illa.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder