1 Eylül 2023 Cuma

2023 ağustos

    21 yaşında falanım fakat şu zamana kadarki en ilginç ağustos ayımı geçirmiş olabilirim. Hevesler, dostlar, eğlenceler; sonra ithamlar, kırıklar; dön geri sonra yeniden planlar, bırakınız bir kenarda dursun yalanlar; şimdiyse yeniden hevesler, çocuk umutlar.. Sonunda döndüm evime ve bu aralıkta yazdığım birkaç şeyi ekleyeyim buraya:


Kızarmak vardır hâlâ güneşte
Hâlâ ruhumda mevcut bir rüyet
Ki duvarlarda ararım güzellerin aksini
Ki kal'elerle, kulelerle bulurum irtifamı

Pür, durmaz parçalar pırıl pırıl içimde
Zihnimi, ruhumu araştırınca öyle açık ki!:
-Varsın ağlasın ahlaf, amaçları belli,
Belli bir aşk için hepsi, amaçları yok ki...


***

Taşıl sahillerden yeşil dağ tepelerini seyretmeye hevesim var!..

***

Wen suchen Sie?

"Kimi arıyorsunuz?" diye sordu adam
    Kaşları çatık
"Şairim ben" dedim "efendim;"
"Biraz ışık, biraz karanlık."

--

Kış bahçesi teras

Baktığım yıldız mı sakin titriyor
Ya da çeşmimde mi meskun lerziş
Yoksa dünya mı huzursuzlanıyor
Belki yalan bütün gördüğüm cümbüş



***

    Bu aşağıdakini bir şiir olarak değil, sinirli bir veledin serzenişi olarak almak lazım.

Çok güzel şeyler anlatacaktım
Yarım cümlelerim farklı kulaklarda
Davet, ret; terk ve amed
Hikayelerimi benden alamazsınız

Renklerim renkeleriniz değil
Yalnızca gramerinizi biliyorum
Elimde genişçe bir diksiyoner
Gördüklerimi benden alamazsınız

Kalkın, def olun, selamet sizin haklı haksız
Ah lütfen, oturun, en yüksek istikballerle
Bilmiyorum hangileriniz kalacaksınız sandalyenizde
Fakat masamı benden alamazsınız

Yüksek adımlar ve kaçkın göz bebekleri
İki kısa tırnak, biri meyyal, yaşlı sigara külleri
Ah, zencirine zencir; kıvrım kıvrım hayalleri
Emin ol, piyanomu benden alamazlar!



***

    Fakat İstanbul'a, evime, döndüğümde her unutulası hadiseyi unutabilmenin huzuru ve her önemli detayı hatırlayabilmenin zevkiyle doluyor içim. Yersiz umutlar, çocuksu heveslerle, yürü servirevanım, devam edelim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder